תאונת עבודה בעבודה מהבית

לפי חוק הביטוח הלאומי (סעיף 79), תאונה של עובד תיחשב לתאונת עבודה, אם היא התרחשה בזמן עבודתו של הנפגע. זמן עבודה הוגדר בעבר מרגע צאתו של הנפגע מביתו לפני העבודה, ועד חזרתו אל ביתו בסיום העבודה.

האם גם בתאונה אשר התרחשה בזמן עבודה מהבית, יכיר ביטוח לאומי כתאונת עבודה?

​ככלל אין הבדל עקרוני בין עובד ממקום העבודה לבין עובד מהבית. עובד שנפגע במהלך ביצוע עבודה מהבית, צריך להגיש תביעה להכרה בפגיעה כתאונת עבודה, וזכאותו תיבחן בהתאם לתנאי הזכאות. אם כי בעבודה מהבית ביטוח לאומי נוטה לסרב להכיר בתאונה כתאונת עבודה, בטענה שהפגיעה אינה קשורה לביצוע העבודה.

חשוב להדגיש כי גם בעבודה מהבית, פגיעה בעבודה יכולה להיגרם עקב אירוע חד פעמי ("תאונת עבודה") או כתוצאה מאירוע מתמשך ("מחלת מקצוע").

במקרה של תאונת עבודה בבית, על הנפגע להיות בעל יכולת להוכיח את הפרטים הבאים:

  • בזמן העבודה מהבית, כלומר: הפגיעה התרחשה בזמן ביצוע פעולה של עבודה.
  • עקב העבודה מהבית, כלומר: שקיים קשר ישיר בין הפעולות של העבודה לפגיעה.

מסמכים שכדאי לצרף לבקשה:

  • לתביעה יש לצרף אישור מהמעסיק שמאשר את העבודה מהבית, כולל תאריכים ושעות.
  • יש לפנות לבדיקה רפואית (וטיפול במקרה הצורך), ולדרוש כי האירוע יתועד ע"י הרופא המטפל בטפסים המתאימים לדיווח על תאונת עבודה.

עובדים מהבית? חשוב מאוד שתסכמו מראש ובכתב מול המעסיק, את היותכם מועסקים בשעות עבודה נוספות וגמישות, ללא הגבלת זמן או שעה.

כתיבת תגובה

עם WordPress.com אפשר לעצב אתרים כאלה
להתחיל